20 Mart 2010 Cumartesi

Mother (Madeo) (2009)


Yönetmen: Joon-ho Bong
Oyuncular: Hye-ja Kim, Bin Won, Ku Jin, Yoon Jae-Moon, Mi-sun Jun, Young-Suck Lee
Senaryo: Eun-kyo Park, Joon-ho Bong, Wun-kyo Park
Müzik: Byeong-woo Lee

Sık sık algılama güçlüğü yaşayan Do-joon, annesiyle birlikte bir kasabada yaşayan saf ve sevimli bir gençtir. Kendini kollayıp koruyan arkadaşı Jin-tae ile buluşacağı gece o gelmeyince içkili bir şekilde dışarı çıkar. O gece gördüğü ve kısa bir süre takip ettiği liseli kız, ertesi gün öldürülmüş şekilde bir balkona asılı halde bulunur. Olay yerinde bulunan bir golf topu yüzünden davayı hemen kapatmaya niyetli dedektifler, neler döndüğünün farkında olmayan Do-joon’a apar topar itirafnâme imzalatıp hapse atarlar. Oğlunun üzerine titreyen, ondan başka kimsesi olmayan anne ise suçsuzluğuna inandığı Do-joon’u temize çıkarmak için her türlü fedakârlığa ve tehlikeye hazırdır. Anlaşma yanlısı hovarda avukattan da bir sonuç çıkmayacağını anlayınca bir dedektif gibi gerçeğin peşine düşer.

Güney Kore hitleri Memories Of Murder ve The Host’un yönetmeni Joon-ho Bong’un yeni filmi Mother, aldığı çeşitli ödüllerin yanında ülkesinin Oscar aday adayıydı. Ağır ilerliyor görünen temposuna rağmen kendi iç dinamiğini bulmuş bir polisiye dram olarak diğer Bong filmlerine göre daha mütevazi bir yapım. Fakat bu tevazu, Bong’un sinema dilini zayıflattığı anlamına gelmiyor. Naif anlatım, şiddet unsurunu tamamen dışlamıyor. Kırılan dişler, ezilen kafalar ve acıtan gerçekler var. Cinayetin katilini, maktûlünü ve sebeplerini ağır ama emin adımlarla, başroldeki annenin çaresizce gerçeği arayış dramına ekleyen Bong, filmlerine kattığı ruh kadar, teknik anlamdaki ustalıklarını da konuşturuyor. Memories Of Murder gibi bir cinayet davasının katil üzerine kurduğu gizemden farklı olarak, Mother’da katil üzerine ters köşeye atılan (aslında bakışa göre tam da kalecinin yattığı köşeye atılan) topun gol oluşuna tanıklık ediyoruz. Her iki filmde de parçaların ufak ufak bir araya getirilişi, sonra o parçaların büyük resimde yarattığı dramatik çıkmazlardan sonra tekrar parçalara ayrılması, güçlü bir sinema lisanıyla ve güçlü oyunculuklarla birleştiğinde mest ediyor. Özellikle anne rolündeki Hye-ja Kim’in etkileyici performansı, filmin en değerli yanlarından birini oluşturuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder