25 Temmuz 2012 Çarşamba
[REC]³ Génesis (2012)
Yönetmen: Paco Plaza
Oyuncular: Leticia Dolera, Diego Martín, Ismael Martínez, Àlex Monner, Claire Baschet, Mireia Ros, Aitor Legardón, Borja Glez. Santaolalla, Emilio Mencheta, Paco Moreno
Senaryo: Luiso Berdejo, Paco Plaza
Müzik: Mikel Salas
2007’de gerilim sinemasına adeta yeni bir soluk olan [Rec] ve 2009’da ilkinin gölgesinden kurtulamayan [Rec] ²’nin ardından artık pek de merakla beklenmeyen [REC]³ Génesis ile üçlemeye ulaşıyoruz. Ama hem “Génesis” (Yaratılış) ifadesinden, hem de gelecek için planlanan dördüncü film [REC] Apocalypse (Kıyamet) duyurusundan anlaşılacağı üzere bu seri de insafsızca ve anlamsızca konsept haline dönüşmüş durumda. Jaume Balagueró ve Paco Plaza’nın yazıp yönettiği ilk iki filmin ardından çekilen [REC]³ Génesis, bu defa ilk filmin senaryosuna katkıda bulunan Luiso Berdejo ve Paco Plaza tarafından yazılmış, Plaza tarafından da yönetilmiş. Balagueró’nun bu filmde yer almamasını neye yormalı bilemiyoruz ama en azından ilk iki filmle sağladığı kredi notunu daha fazla düşürmemiş, üstelik araya sıkıştırdığı Mientras duermes gibi sıkı bir gerilimle marka değerini de yükseltmiş sayılır.
Her ne kadar ilk [Rec]’in mirasını yese de, iyi kötü bir devamlılık sağladığından ve en önemlisi bu serinin karakterini meydana getiren amatör kayıt geleneğine bağlı kalmak için elinden geleni yaptığından ötürü [Rec] ²’nin az da olsa hakkını teslim etmek yerinde olur. Fakat [REC]³ Génesis ne konu, ne de gelenek olarak ilk iki filmin devamı niteliğinde değil. Sadece bir TV ekranından birkaç saniyeliğine göründüğü üzere ilk filmde apartmanın karantinaya alındığı günde geçiyor o kadar. Birbirlerini çok seven ve bizi de bu aşka inandırabilen Clara ve Koldo’nun düğününe birkaç saat kala başlayan film, ilk 18 dakika gayet neşeli, hoş, samimi bir düğün atmosferi yaratıyor. Ama ne zaman ki bu 18 dakika içinde elini bir köpeğin ısırdığını öğrendiğimiz düğünlerin olmazsa olmazı tombul Pepe Victor amca düğün resepsiyonunda delirip konuklara saldırmaya başlıyor, film de zıvanadan çıkıyor.
İşte bu noktada Paco Plaza artık filmin geri kalanını hareketli el kamerasıyla götüremeyeceğini anlamış gibi pes edip profesyonel çekime geçiyor. Ondan sonra da ortaya bambaşka bir film çıkıyor. Bu başkalık sadece çekim tekniğinden ibaret değil. Bol kanlı, absürt, hatta kara komediye çalan bir tercih söz konusu. Ancak filmin tümü bu tavırla kotarılmadığı için esprili bölümler ciddi dramatik cinayetlerle iç içe geçince ortaya çıkan kafası karışmışlık filmi hepten çaresiz bir hale büründürüyor. Bu çaresizlik, çaresini artık iyiden iyiye zombi gelenek göreneklerinde ve klişe demeye bile utandığımız korku/gerilim numaralarında arıyor. Gore ve zombi hamlelerinden asla sıkılmam diyenlerdenseniz, bunun yanında survival horror oyunlara meraklıysanız keyif bile alabileceğiniz sahneler mevcut.
Aslında üstünde Aziz George zırhları, elinde düğün pastasını kesen kılıç bulunan damat Koldo ile, üstünde gelinlik, elinde elektrikli testere bulunan hamile gelin Clara’nın o kaos ortamında birbirlerini bulmaya çalışmaları fikri gayet iyi sayılır. Yönetmen edasındaki düğün kameramanı Atún, İspanyol Yazarlar Birliği tarafından telif hakları için düğünlerde çalan şarkıları not almakla görevlendirilmiş Moncho, düğüne gelen çocukları eğlendirmekten sorumlu “Sünger John” gibi ömrü uzun sürmeyen mizahi karakterler de filmi yazarken Plaza ve Berdejo’nun kafasının güzel olduğuna dair belirtiler. Keşke Plaza bu filmi [REC]³ diye değil de başka bir isimle, birtakım değişikliklerle ve mizahi ayarlarla Shaun Of The Death veya Zombieland yolunda ilerleyen bir gore komedi çekseymiş çok daha isabetli olurmuş. (Hatta Tallahassee ve çetesi şu resepsiyona baskın verselermiş ne güzel olurmuş!) Akrabalarını, dostlarını öldürmek zorunda kalmanın trajedisiyle bu tip mizahi icatları ellerinden geldiği kadar bir arada götürmeye çalışan Leticia Dolera ve Diego Martín de yeteneklerini uyum içinde sergilemişler. Ama filmin kendisinde iş olmayınca onların da pek fazla seçeneği kalmıyor. Kısacası devam filmlerinin aslını vezir değil rezil ettiği örneklerden biriyle karşı karşıyayız.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder