17 Mayıs 2008 Cumartesi

Hitman (2007)

 

Yönetmen: Xavier Gens

Oyuncular: Timothy Olyphant, Olga Kurylenko, Dougray Scott, Robert Knepper, Ulrich Thomsen, Henry Ian Cusick, Michael Offei

Senaryo: Skip Woods

Müzik: Geoff Zanelli

 

Bir zamanlar Ajan 47 ile epey bir mesaimiz olmuştu bilgisayar başında. Öyle ki, Max Payne bile kesmemişti. Sonra oyunun üst versiyonları da çıktı fakat eski heves kalmamıştı. Aslında hiçbir oyuna heves kalmadı. Arada cila niyetine grafiği kuvvetli araba yarışları ile idare ediyoruz. Hitman oyununun bana göre farklı bir atmosferi vardı sanki. Karizması zaten malum. Ama bunun yanında çok dipten de olsa tek başına çalışan gizemli bir tetikçinin bir yerlerde saklı bir hikayesi olduğunu hissettiriyordu. Hayranı sayılmazdım ama Hitman adını duyduğum vakit bu gizemle karışık bir saygı besliyordum kendisine.

Yıllar sonra film olarak çekileceğini duyduğumda da karışık duygular içindeydim. Neticede bir vefa borcum var gibi hissettim. Bir sürü kel adamın adı dolaşırken Timothy Olyphant isimli gayet saçlı bir aktöre bu şeref bağışlanmış. Gayet de yakışmış, hiç sırıtmamış. Hatta 47'nin oyundaki o paytak paytak yürüyüşünü görür gibi oldum bazı sahnelerde. Çok hoşuma gitti. Lakin filmin öyle şerefle namusla falan alakası yok. Üçüncü sınıf bir aksiyondan prodüksyon sayesinde biraz elini yüzünü düzeltmiş oldukça sıradan bir iş olmuş. Bırakın Ajan 47'yi, normal bir aksiyon kahramanına bile böyle bir film yakışmaz. Yeni ve heyecanlı bir yönetmen yerine John Woo gibi bir ustanın işlemesi çok daha farklı olurdu kanaatindeyim. Senaryo zaten "bunu ben bile yazardım" demeye tenezzül edilmeyecek kadar kötüydü. Mesela Rusya'da bütün çıkışlar tutuldu diye bağırılırken, kahramanımızın birden İstanbul'da bir otel odasına ışınlanması, bu tür filmlerde bırakılan açık senaryo kapılarından bile haberdar olunmadğını gösteriyor. Zaten karizma icabı öyle casus numaralarına pas vermeyen 47, yakası kalkık pardösü, güneş gözlüğü hele hele de şapka gibi hiç itibar etmediği objelerle o tutulan sınırları nasıl geçiyor anlamak güç. Böyle şeyler bu tür aksiyonlarda anlaşılmasa da olur. Bari Hitman'e olmasaydı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder