30 Kasım 2021 Salı

V/H/S/94 (2021)

 
Yönetmenler: Simon Barrett, Steven Kostanski, Chloe Okuno, Ryan Prows, Jennifer Reeder, Timo Tjahjanto
Oyuncular: Anna Hopkins, Christian Potenza, Kyal Legend, Budi Ross, Donny Alamsyah, Christian Lloyd, Thomas Mitchell Barnet, Slavic Rogozine, Daniel Williston, Dru Viergever, Kimmy Choi
Senaryo: Simon Barrett, Chloe Okuno, Ryan Prows, Jennifer Reeder, Timo Tjahjanto

V/H/S (2012), V/H/S/2 (2013) ve V/H/S: Viral (2014) olmak üzere peş peşe gelen üç filmden sonra seriye eklenen V/H/S/94, verilen uzun araya rağmen bu serinin ruhunu muhafaza eden bir devam halkası. Bu son filme gelene kadar Adam Wingard, Ti West gibi yönetmenleri parlatan, ümit veren bazı kısa film yönetmenlerine yeteneklerini sergileme fırsatı veren V/H/S serisi, yine çatı görevi gören bir olayın altına dört tuhaf kısa film yerleştirmiş şekilde karşımızda. Holy Hell adını taşıyan bu bölümde bir SWAT ekibinin gözleri çıkarılmış cesetlerle, içinde türlü tuhaflıklarla ve video kasetlerle dolu odaların bulunduğu büyük bir mekana yaptıkları baskına tanık oluyoruz. Her zaman olduğu gibi bir kamerayla kaydedilen bu baskın gerilimi ve adrenalini yüksek bir biçimde sürerken mekandaki tuhaflıkları o kameranın gözünden izliyor ve teker teker buluntu video kasetleri izlemeye başlıyoruz. Her V/H/S filminde bu kasetlerin istiflendiği farklı mekanlara farklı karakterler aracılığıyla giriyor, o tekinsiz mekanlarda yaşanan gerilimi, oradaki buluntu kasetlerden dördünün aralarına serpiştirilmiş şekilde tecrübe ediyoruz. V/H/S serisi, inanılmaz olaylarla dolu bu kasetlerin ürkütücü bir tarikat tarafından toplandığına dair bir inanış üzerinden yürüyor görünse de, bu son filmin finalinde dile getirilenlerle henüz tam olarak aydınlanmamış dört filmlik gizemini korumaya devam ediyor.

Storm Drain adlı bölümle başlayan film, bir kameraman ve bir muhabirin kanalizasyonda yaşadığı düşünülen, birkaç kişiye de görünmüş gizemli bir yaratığın peşine düşmelerini konu alıyor. Olayı kameramanın çekimlerinden izlediğimiz bu bölümün özellikle kanalizasyon sahneleri çok ürkütücü olsa da, hesaplanmış finaliyle V/H/S hesapsızlığına, tamamlanmamışlığına ters düştüğü için etkisini yitiriyor. The Wake adındaki sıradaki bölüm, bir cenaze evinde taziyeleri bekleyen kapalı bir tabuta göz kulak olmakla görevli Hayley isimli kadının yaşadıklarını işliyor. Cenaze evi sorumlusunun Hayley'i yalnız bırakması, taziyeye kimsenin gelmemesi, fırtınadan sonra sönen ışıklar, tabuttan gelen sesler yani bir korku atmosferi için gereken tüm şartlar mevcut. İlk ve ikinci V/H/S filmlerinde de dikkat çekici bölümler tasarlamış, ayrıca You're Next, The Guest gibi gerilimlerin senaryosunu yazmış Simon Barrett'in yönettiği bu bölüm belki de V/H/S/94'ün en iyisi. Cenaze evinin köşelerine konmuş sabit kameralar ile Hayley'nin el kamerası arasında gidip gelen görüntüler, bu buluntu görüntüleri toplayanların bunları kurgulayarak VHS'lere kaydettikleri düşüncesini tekrar hatırlatıyor.

The Subject adlı bir sonraki bölüm ise, V/H/S/2'deki dikkat çekici bölümlerden biri olan Safe Haven'i yönetmiş olan Endonezyalı yönetmen Timo Tjahjanto'ya ait. Çılgın bir bilim insanının yaptığı tuhaf deneyler ve onun deney yaptığı izbe laboratuvarın SWAT tarafından baskına uğramasıyla yaşanan kaos Safe Haven kadar güçlü değil. Deneklerden birinin gözüne takılmış kameradan izlediğimiz bu bölüm, kendi matematiğinin hakkını iyi kötü veriyor. Ne var ki V/H/S/2'den sonra kariyerine başta çok ses getiren The Night Comes For Us olmak üzere birkaç aksiyon filmiyle devam eden Tjahjanto, bu bölümü de aksiyon ağırlıklı planlamış. Son bölüm olan Terror ise, 2017'de çektiği ilk uzun metrajı Lowlife ile Kanada menşeli Fantasia Film Festivali'nden iki ödül almış Ryan Prows tarafından yazılıp yönetilmiş bir redneck tuhaflığı. V/H/S/94, serinin önceki filmlerine nazaran klişelere daha fazla yaslanan, yaratık korku/gerilimlerinden beslenen bir devam filmi olmuş. Özellikle The Wake ve Storm Drain bölümlerindeki kamera hareketlerinin ve kurgunun sağladığı gerilim, serinin ruhuna en uygun anlar olabilir. Zaten bu filmlerde hikayeden, tutarlılıktan, içerikten ziyade kameranın yaratıcı kullanımlarını öne çıkaran örnekler çıtayı yükseltiyor. Tabii bir de absürtlüğünden bağımsız olarak "buluntu" olduğuna ikna eden hamleler. Bu buluntu VHS'lerin kaynağı konusunda da gizemi biraz daha aralayan film, serinin devamının geleceğine dair hiç kapatmadığı kapılarına yine dokunmuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder