28 Şubat 2015 Cumartesi

Una pistola en cada mano (2012)


Yönetmen: Cesc Gay
Oyuncular: Javier Cámara, Ricardo Darín, Luis Tosar, Eduardo Noriega, Leonardo Sbaraglia, Eduard Fernández, Jordi Mollà, Alberto San Juan, Candela Peña, Cayetana Guillén Cuervo, Clara Segura, Leonor Watling
Senaryo: Tomàs Aragay, Cesc Gay
Müzik: Jordi Prats

Cesc Gay'in yönettiği Una pistola en cada mano (A Gun In Each Hand), beş farklı kısa hikayenin anlatıldığı, sonunda da bu hikayenin kahramanlarının bir şekilde birleştirildiği mütevazi bir dram. Barcelona'da geçen film, göz kamaştıran erkek oyuncu kadrosuyla adeta Barcelona futbol takımı oluşturulmuş izlenimi veriyor. (Arjantinli kontenjanında da Ricardo Darín var.) Hani Javier Bardem ve Antonio Banderas da olsaymış İspanya Milli Takımı diyebilirdik. Bu güçlü kadro, beklentilerin aksine naif tonlarda seyreden, oyuncuların özel çaba sarfetmedikleri, yine de ustalıkları sayesinde içtenliklerini seyirciye geçirebildikleri performanslar sunuyorlar. Hikayeler farklı da olsa filmin ortak noktası, kırılgan yanlarıyla, zayıflıklarıyla, pişmanlıklarıyla, sadakatleri ve sadakatsizlikleriyle erkek doğası. Bir başka ortak nokta da, her hikayedeki karakterlerin çok yakın olmasalar da bir şekilde geçmişte tanışıklıklarının bulunması veya yakın ilişkilerinin bitmiş olması.

Uzun zamandır görüşmedikleri halde tesadüfen karşılaştıklarında samimice birbirlerine içlerini dökme ihtiyacı duyan iki eski arkadaş (Leonardo Sbaraglia ve Eduard Fernández), bir hemşireyle aldattığı için boşandığı karısına umutsuzca tekrar dönme çabası içindeki pişman bir adam (Javier Cámara), aynı kadına aşık olan ve parkta karşılaşan kadının kocası ve sevgilisi (Ricardo Darín ve Luis Tosar), çalıştığı iş yerinde hoşlandığı kadınla yatmak için ona kur yapan evli bir acemi çapkın (Eduardo Noriega) ve farklı yerlerde birbirlerinin eşleriyle karşılaşıp davetli oldukları partiye gidene kadar ilişkilerini çekiştiren iki adam (Jordi Mollà ve Alberto San Juan) farklı suretlerdeki erkek numuneleri. Kendisini aldattığı halde karısını çok seven, suçu kendinde arayan bir adamdan, ilk fırsatta aldatmaya hazır evli ve çocuk sahibi bir adama uzanan bu geniş yelpaze, hayatta ve ilişkilerinde bir türlü dikiş tutturamamış orta yaş grubu erkeklerin muzdarip olduğu birtakım sıkıntıları yansıtıyor. Yine de bu kriz dönemini sakin bir üslupla ele alan film, yersiz gerilimlerden uzak, küçük dramatik hazineler içeriyor.

Sara, Mamen, María, Elena adında dört kadın karakter de bu erkeklerin farklı zaaflarını, pişmanlıklarını, dostluklarını veya sadakatsizliklerini kadın doğasının bazı dinamikleriyle dengeleyerek filmin katmanlaşmasına katkı sağlıyorlar. Evlilik, adatma, boşanma üçgenine sıkışıp kalmış, hatta bu üçgeni bir döngüye çevirmiş erkekleri açıkça yargılamayan, ama söyleyeceklerini yeri geldiğinde üstü kapalı biçimde kaçamak hale de getirmeyen Cesc Gay, ders çıkarıp çıkarmamayı da seyircinin paşa gönlüne bırakıyor. Karakterlerle özdeşleştirecek, onlara acıma duygularımızla veya eden bulur mantığıyla yakınlaştırabilecek kadar hızlı ustalıklar gösteren samimi senaryo ve yönetim başarısı, hafif bir yemek sonrası tokluk hissine denk bir huzur veriyor. Filmdeki hikayelerden birinde söylendiği üzere, "hayatın bir kullanma kılavuzu olmaması" üzerine yapılan yanlışların sebebiyet verdiği olaylardan derlenmiş anlamlı bir kolaj olarak tarif edebileceğimiz Una pistola en cada mano, ilişkilerde kimin nasıl davranması gerektiğine fazla kafa yormayan tarafın, yani erkek tarafının gözünden yansıyan bir film.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder