Oyuncular: Manuela Velasco, Paco Manzanedo, Héctor Colomé, Ismael Fritschi, Críspulo Cabezas, Mariano Venancio, María Alfonsa Rosso, Carlos Zabala, Cristian Aquino, Emilio Buale
Senaryo: Jaume Balagueró, Manu Díez
Müzik: Arnau Bataller
Bir başka [REC] filminde yine beraberiz. Saw, Taken, [REC] derken, artık bile bile lades bu devam filmlerini izlemeyi sürdürüyoruz. Jaume Balagueró ve Paco Plaza ikilisinin 2007'de yazıp yönettikleri [REC] haklı olarak o kadar ses getirdi ki, maalesef ışığı gören devam filmleri peşpeşe gelmeye başladı. Balagueró ve Plaza 2009'da ilki kadar olmayan ama iyi kötü konsepti sürdürmeye çalışan [Rec]² ile ortaklıklarını sürdürdüler. (Bu arada ikiliye senaryoda Manu Díez de eşlik etti.) Derken 2012'de Balagueró'nun hiç karışmadığı, Paco Plaza'nın başka senaristlerle birlikte yazıp kendisinin tek başına yönettiği [REC]³: Genesis adıyla öyle bir sözde devam filmi geldi ki, hem hareketli kamera konseptini kaldıramaması, hem de suyu çıkarılan kara mizah öğeleriyle [REC] markasından nemalanmaya çalışan bir parazitti adeta. Oyuncu kadrosu ve konusu da tamamen farklı olan bu üçüncü film, sırf işin içinde Plaza var diye başka bir filmden yeni bir [REC] devam filmine çevrilmiş gibiydi. İkinci filmde tuhaf bir durumda bıraktığımız muhabir Ángela Vidal'in akıbetinin ne olacağı sorusu da hiç kimsenin umurunda değildi. Sanırız seriyi bu acınası durumdan kurtarmak isteyen Jaume Balagueró ipleri tekrardan eline alıp (Plaza'yı oyun dışı bırakarak) ikinci filmde co-writer olan Manu Díez ile birlikte [REC] 4: Apocalypse'i yazıp tek başına yönetiyor. Bu sayede aslında üçüncü film olması gereken bir dördüncü film izliyoruz.
[REC] 4: Apocalypse, Ángela Vidal'in havaya uçurulmak üzere olan binadan polisler tarafından son anda kurtarılmasıyla başlıyor. Böylece ikinci filmle sağlam bir köprü hemen kuruluyor. Ángela, onu kurtaran polislerden, Dr. Ricarte'nin liderliğindeki bilimsel çalışmalar yürüten bir ekipten, onları koruyan bir grup askerden ve mürettebattan oluşan kalabalık bir kadroyla bir gemide gözlerini açıyor. Hatta sırf üçüncü filmle bağlantı kurulsun diye kanlı düğünden kurtulan yaşlı bir kadın bile var. Virüse karşı bir tedavi geliştirmek amacıyla virüs kapmamış insanlarla uzaklara açılan bu "temiz" gemide yapılan deneyler, bir deney maymununun kaçmasıyla çığrından çıkıyor ve ortalığın karışması için gerekli ortam sağlanıyor. İlk ve ikinci filmdeki dehşet verici apartmandan tek kurtulan kişi olan Ángela'nın durumuna ikinci filmin finalinde tanık olmuştuk. Bu da onu Apocalypse'in şüphelisi yapmaya yetiyor. (Bu arada Apocalypse'in en etkileyici anları da tavan arasında Ángela'nın yaşadıklarını kaydeden kamera kayıtlarının izlendiği kısa bölüm oluyor kanımca.) Ama kırılma noktası olarak son derece saçma bir planlama yapılması sonucu seyirciyi aptal yerine koymaktan çekinmeyen Balagueró, bir found footage klasiği olan ilk [REC] filminin bitmediğini düşündüğü kredisini yavan korku-gerilim-aksiyon hamleleriyle iyice eksiye düşürüyor. Finalde anlıyoruz ki, artık posası çıkarılmış bu filmde malzeme hiç bitmeyecek. Ángela da devam filmleriyle itibarı iyice sarsılmış bir Ripley gibi saçma maceraların öznesi olarak yoluna devam edecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder