2 Nisan 2012 Pazartesi

Outrage (Autoreiji) (2010)


Yönetmen: Takeshi Kitano
Oyuncular: Takeshi Kitano, Jun Kunimura, Kippei Shiina, Ryo Kase, Tomokazu Miura, Tetta Sugimoto, Takashi Tsukamoto, Hideo Nakano, Renji Ishibashi, Fumiyo Kohinata
Senaryo: Takeshi Kitano
Müzik: Keiichi Suzuki

Yakuza ailelerinin yaptığı büyük toplantıdan sonra ailenin başı, Murase ailesinin bitirilmesi kararı alır ve bu görevi Ikemoto ailesine verir. Ama Murase ve Ikemoto hapiste kardeşlik yemini etmişlerdir. Ikemoto’nun Murase’ye bulaşabilmesi için bir bahane lazımdır. O bahaneyi de birkaç adamının Murase’nin mekânında hesap ödememesiyle çözümler. Olaylar, özürler ve yine olaylar birbirini izler. Murase, büyükbaba tarafından emekli edilir ama Murase’nin sağ kolu Kimura bu durumdan hiç hoşnut değildir. Ikemoto, büyük aileye karşı görevini yerine getirmiştir fakat aile onu da bitirme plânları yapmaktadır. Ödlek bir dalkavuk olan Ikemoto’nun pis işlerinden sorumlu olan tecrübeli Ôtomo (Takeshi Kitano), bu entrikalar yumağında duracağı yeri anlamaya çalışmaktadır. Ne var ki değişmeye yüz tutmuş geleneksel Yakuza rutinleri ve raconları eski toprak Ôtomo’nun işini güçleştirmektedir.

Aktör, senarist ve yönetmen olarak sinemada 30 küsür yılı deviren Takeshi Kitano’nun yine bu üç kıyafeti giyerek çektiği Outrage, suç dünyasının entrikalarla süslü klâsik unsurlarını izlemeye meraklı seyircilerin kaçırmaması gereken bir yapım. Bu kesmi daha ilk dakikalarından itibaren içine çeken filmin herhangi bir yenilik ya da bu tarz filmlerin üzerine bir şeyler koyma gibi bir iddiası yok. Ayak oyunları, kesilen parmaklar, kurşunlar, ilginç Yakuza gözdağları ve infazları, güven vermeyen, her an taraf değiştirecekmiş gibi duran ve sürekli birbirlerine atar yapan karakterlerle bir mafya filminden beklenen her şey mevcut. Bunun yanında tüm Yakuza ailelerini himayesine alan büyükbabaların, bu aileler arasında güç kazanmaya başlayanları sudan sebeplerle birbirine düşürerek iktidarı koruma stratejisi bazı derin devlet politikalarını andırmıyor değil.


Kitano’nun değinmeye çalıştığı bir başka nokta da, Ôtomo gibi eski Yakuza âdetlerinde takılıp kalmış bir gangsterin çağa ayak uydurma yönünde bocalaması. Artık özür niyetine parmak kesmenin modasının geçmesi, kardeşlik yeminlerinin kolayca bozulması gibi örnekler yanında Ôtomo’nun bu gelenekselliğinin altı biraz daha çizilebilir, böylece dünyanın en tehlikeli mafyasına ait yeni vizyonların eskiye galip gelişinde yaşanan ikilemlerden daha derin bir Ôtomo kimliği çıkarılabilirdi. Ama en son Zatoichi ile izlediğim Kitano filmlerinin karakteristik özelliklerinden biri de, başkalarından beklenecek şeyleri Kitano’dan beklememek. Yine de Outrage, popüler sinemanın nimetlerinden yararlanan, özellikle son 20 dakikası çetin geçen sürükleyici bir suç yapımı. 2013’te çıkması plânlanan devam filminin çalışmaları da sürmekte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder