Yönetmen: Tae-kyung Kim
Oyuncular: Seok-cheon Hong, Jin-mo Joo, Hyun-sung Kim, Sung-keun Moon, Jun-seok Park
Senaryo: Tae-kyung Kim, Yeo-su Yun
Bir banka soygunu sonrası kararlaştırdıkları depoda buluşan Ryu, Noh, Kyu ve Jung adında dört adam, buluşma yerinde soygunun planını yapan çetenin beşinci üyesi Hwan’ın yanmış cesediyle karşılaşırlar. Yanlarında soygun sırasında rehin aldıkları kadınla, panik içinde bu soygunu ayarlayan hiç görmedikleri patronlarını beklemeye başlarlar. Geri dönüşlerden anlarız ki bu dört adam özellikle bu soygun için seçilmiş, kendilerine gönderilen davetiyelerle soyguna dahil olmuşlardır. Patronun kim olduğu, kendilerinin neden seçildikleri, Hwan’ın neden ve kim tarafından öldürüldüğü, soygundan elde edilen paranın ve rehinenin ne yapılacağı sorularıyla baş başa kalan dört adam için süphe dolu, tedirgin bir bekleyiş başlar.
Puzzle gerçekten de adı gibi bir suç filmi. Konusundan da anlaşılacağı üzere birçok filmi çağrıştırmakta. İlk filmini yöneten ve senaryosunu yine çaylak Yeo-su Yun ile birlikte yazan Tae-kyung Kim, The Usual Suspects, Reservoir Dogs, Saw gibi demirbaşlara hayran olduğunu çok fazla belli ediyor. Her ne kadar bu belirginlik adı geçen filmleri bilenler için Puzzla’a burun kıvırtacak gibi olsa da Puzzle basit bir taklit diye damgalanmaktan çok daha fazlasını hak eden bir film. Özellikle karakterlere teker teker yapılan flashbackler, onları bu işe sürükleyen kısa hikayeler, etkileyici performanslar gösteren kara film tiplemeleri defalarca tekrar edilse de Puzzle gibi belli bir sinema özenine sahip ürünlerle yeniden izlenebiliyor. Üstelik onca benzerine karşın hala ters köşe yapabilen versiyonlara rastlamak da sevindirici. Usta bir sinematografi, gözalıcı mekanlar, beceri kokan planlar, kadrajlar, ışıklar, renkler Puzzle’ın artılarından. Güney Kore suç yapımlarının planlı programlı intikam öykülerine alıştık. Ama Puzzle, gidişatına aşina olsak da bu temadan daha çok ekmek yenebileceğinin stilize bir örneği.
Bir banka soygunu sonrası kararlaştırdıkları depoda buluşan Ryu, Noh, Kyu ve Jung adında dört adam, buluşma yerinde soygunun planını yapan çetenin beşinci üyesi Hwan’ın yanmış cesediyle karşılaşırlar. Yanlarında soygun sırasında rehin aldıkları kadınla, panik içinde bu soygunu ayarlayan hiç görmedikleri patronlarını beklemeye başlarlar. Geri dönüşlerden anlarız ki bu dört adam özellikle bu soygun için seçilmiş, kendilerine gönderilen davetiyelerle soyguna dahil olmuşlardır. Patronun kim olduğu, kendilerinin neden seçildikleri, Hwan’ın neden ve kim tarafından öldürüldüğü, soygundan elde edilen paranın ve rehinenin ne yapılacağı sorularıyla baş başa kalan dört adam için süphe dolu, tedirgin bir bekleyiş başlar.
Puzzle gerçekten de adı gibi bir suç filmi. Konusundan da anlaşılacağı üzere birçok filmi çağrıştırmakta. İlk filmini yöneten ve senaryosunu yine çaylak Yeo-su Yun ile birlikte yazan Tae-kyung Kim, The Usual Suspects, Reservoir Dogs, Saw gibi demirbaşlara hayran olduğunu çok fazla belli ediyor. Her ne kadar bu belirginlik adı geçen filmleri bilenler için Puzzla’a burun kıvırtacak gibi olsa da Puzzle basit bir taklit diye damgalanmaktan çok daha fazlasını hak eden bir film. Özellikle karakterlere teker teker yapılan flashbackler, onları bu işe sürükleyen kısa hikayeler, etkileyici performanslar gösteren kara film tiplemeleri defalarca tekrar edilse de Puzzle gibi belli bir sinema özenine sahip ürünlerle yeniden izlenebiliyor. Üstelik onca benzerine karşın hala ters köşe yapabilen versiyonlara rastlamak da sevindirici. Usta bir sinematografi, gözalıcı mekanlar, beceri kokan planlar, kadrajlar, ışıklar, renkler Puzzle’ın artılarından. Güney Kore suç yapımlarının planlı programlı intikam öykülerine alıştık. Ama Puzzle, gidişatına aşina olsak da bu temadan daha çok ekmek yenebileceğinin stilize bir örneği.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder