3 Mart 2016 Perşembe

Chronicles Of Evil (2015)


Yönetmen: Baek Woon-hak
Oyuncular: Son Hyeon-joo, Ma Dong-seok, Choi Daniel, Park Seo-joon, Jeong Won-joong
Senaryo: Baek Woon-hak

Polis şefi Choi başarısından dolayı bir terfi almıştır. Arkadaşları ile kutlama sonrası eve dönerken, bir taksi şoförü onu kaçırır ve öldürmek ister. Ancak Choi kendini savunurken taksiciyi öldürür. Terfisinin tehlikeye girebileceğini düşünen Choi, cinayeti örtbas etmeye karar verir. Gerekli tedbirleri alıp olay yerini terk eder. Fakat ertesi gün, ceset emniyet binasının karşısında bir vinçte asılı olarak bulunur ve bu olay medyanın bir numaralı gündemi haline gelir. Yukarıdan gelen yoğun baskılar sonucu Choi kendi cinayet davasını üzerine almak zorunda kalır. Bir yandan tüm delilleri yok etmek, bir yandan da cesedi kimin şov haline getirdiğini, en önemlisi de neden bunu yaptığını bulmak için zamana karşı bir yarış içine girer.

Uzun zamandır konu sıkıntısı çektiği bir sır olmayan Güney Kore sineması, çok sevdiği polisiye tabanlı intikam filmlerine kaldığı (ya da bizim bıraktığımız) yerden devam ediyor. Baek Woon-hak isimli 50 küsür reklam filmi çekmiş bir yönetmenin hem yazıp hem de yönettiği ikinci uzun metraj olan Chronicles Of Evil, aynı tasarımın farklı versiyonlarından biri olarak çok büyük beklentilerle izlenmemesi gereken bir film. Ama buna karşın heyecanını ve sırlarını hep canlı tutan, tahmin etmesi güç bir twist ile final yapan film, pişmanlık hissi yaratmıyor. Senaryonun, finalde sürpriz yapmak için hedef şaşırtma hamleleri çoğu zaman zorlama gibi gelse de, bir şekilde kendine bağlayan ve nereye gidip nasıl sonuçlanacağını merak ettiren yanları yok değil. Oyuncu performansları da standartların altında kalmıyor. Özellikle ilk kez izlediğim tecrübeli dizi ve film oyuncusu Son Hyeon-joo'nun başrolü iyi taşıdığı söylenebilir. O da hikaye elverdiği ölçülerde.

Ancak tüm bu pozitif düşünceler, karşımızda büyük laflar edebileceğimiz bir film bulunmadığı fikrini eleyemiyor. Bunun sebebi olarak, Choi dışında başka bir karaktere yeterince özen gösterilmemesi, basmakalıp bırakılması, hatta Choi'nin bile bazı anlar karton kalması gösterilebilir. Bu tip senaryolarda baş karakterin etrafındaki çemberin daraltılması amacıyla belirlenen güzergah, kurtulduğuna değecek kadar sıkıntılı olmalıdır. Burada yaratılan sıkıntılar ise oldukça suni ve hoyrat bir mantığın "yaptım, oldu" kolaycılığına teslim olmuş. Hele senaryoyu biraz daha karmaşık hale getirmek için planlanan "celebrity" olayı başından sonuna bir gereksizlikler silsilesi. Choi ile uğraşan kişinin intikam motivasyonu belli olsa da, finalde ifşa olan durum ile neden Choi ile bu kadar uğraşıldığı mantıklı biçimde örtüşmüyor. 2014 tarihli A Hard Day filmine çok benzeyen senaryo, o filmdeki kara mizah ve çember daraltma oturmuşluğuna sahip olmadığı için bir alt lige ait gibi duruyor. Zayıf yönlerini, klişeleri ağzına sakız ederek kapatmaya çalışması belki günü kurtarıyor. Ama hatırlanacak iyi bir film olmasını engelliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder