23 Temmuz 2007 Pazartesi

I'm A Cyborg, But That's OK (2006)

 

Yönetmen: Chan-wook Park

Oyuncular: Su-jeong Lim, Rain, Hie-jin Choi, Yong-nyeo Lee

Senaryo: Chan-wook Park, Seo-Gyeong Jeong

Müzik: Yeong-wook Jo

 

Film kendisini cyborg zanneden bir kızla, insanların ruhunu çalabildiğini iddia eden bir erkeğin akıl hastanesinde tanışmalarını anlatıyor. I'm A Cyborg, But That's OK aslında çok iyi bir film. Ama ben beğenmedim. Tuhaf oldu biraz, ama aynen böyle hissettim filmden sonra. Şirinliği hiç bir şekilde su götürmez. Bunu bilerek Chan-wook Park'ın tarzı dışındaki maharetlerini görmek açısından müthiş bir fırsat. Yine bu tarz sınırları içinde çok sevimli ve zekice bir senaryo yazmış, hatta kimi yerlerde Amelie'yi bile çağrıştırmadı değil. Ama ne bu hikayeyi ne de karakterleri bir türlü benimseyemedim. Çok uğraştım. Bu kadar sevimli olmasalar keşke diye saçma sapan düşüncelere bile kapıldım. Park'ın karanlık geçmişinin gölgesini de kapımın dışında bırakmama rağmen olmadı. Bir türlü filmin içine dahil olamadım. Dediğim gibi, bu durum I'm a Cyborg, But That's OK'i kötü yapmaz elbette. İnsanların çok seveceği bir film olma potansiyeli var. Böyle de bir objektiflik sağlıyor insanın kafasında. Ben yine de Chan-wook Park'ın karanlık ve sadist yanını çok daha fazla seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder