16 Eylül 2007 Pazar

Great Balls of Fire! (1989)

 
Yönetmen: Jim McBride
Oyuncular: Dennis Quaid, Winona Ryder, Alec Baldwin, Stephen Tobolowsky
Senaryo: Myra Lewis, Murray Silver Jr., Jack Baran, Jim McBride
Müzik: Jack Baran, James McBride
 
Great Balls Of Fire, en sevdiğim rock'n roll parçalarından biridir. Nicedir izlemek istediğim, Jerry Lee Lewis klasiği ile aynı adı taşıyan ve Lewis'in hayatını konu alan filme nihayet kavuştum. Detaylı biyografik özelliklere sahip olmasa da, tarafsız davranmakta çoğu zaman zorlandığım bu türdeki filmlerden biri olarak beni ziyadesiyle memnun etti. Rock'n roll şarkılarına özellikle piyano ile ne kadar güzel eşlik edileceğinin bir kanıtı olan Lewis'in en baba hitleri de resmi geçit yaptılar adeta. Dünyanın en iyi rock'n roll piyanistlerinden biri olarak anılmasının yanında, filmde de yoğun biçimde işlenen tartışmalı özel hayatı ile ilgili de bilgi edinmek mümkün.. Jerry Lee Lewis henüz 22 yaşındayken tüm baskılara rağmen kuzeninin 13 yaşındaki kızı Myra Gale Brown'a aşık olarak evlenmiş, bu da kamuoyunu epey meşgul etmişti. Brown'u canlandıran Winona Ryder, film çekildiğinde 18'indeymiş. Çok iddialı bir film olmamasına rağmen, şahsi beğenim doğrultusunda çok sevdim.. Ama filmin öyle bir kozu var ki, o da yüzü bana fazla Amerikan gelmesine rağmen 1994 yapımı Wyatt Earp'deki Doc Holliday performansını unutmadığım Dennis Quaid'in abartısı hiç de gözüme batmayan müthiş Jerry Lee Lewis yorumuydu. Gerçek Lewis'i TV'de izlemiş biri olarak Dennis Quaid'e hayran kaldım. Bir Holliday, bir de Lewis performanslarına bakınca oyunculuk böyle bir şey diyesi geliyor insanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder