6 Ağustos 2007 Pazartesi

Chopper (2000)

 

Yönetmen: Andrew Dominik

Oyuncular: Eric Bana, Simon Lyndon, Bill Young, Vince Colosimo, Daniel Wyllie, Serge Liistro, Kate Beahan

Senaryo: Andrew Dominik, Mark Brandon Read

Müzik: Mick Harvey

 

Avustralyalı ünlü suçlu "Kasap" Mark Read'in hayat hikayesinden kesitlerle yazdığı 9 kitaptan birinden uyarlanan film birbirinden ilginç sahneler barındıran, ama son derece dağınık ve soğuk bir yapıda. Neredeyse hiç dramatik anı bulunmayan, zaten öyle bir beklenti içinde izlemediğim Chopper'ı film olarak hiç beğenmedim. En iyi dostunu kurtarmak için bir hakimi kaçırdıktan sonra hapse düşen, ama hapiste çete reisi bir mahkumu deştikten ve cezasını çektikten sonra dışarıda kendini bir komplo içinde bulan Chopper Read'in bir best-seller yazar oluşuna uzanan hikayesi arasında sadece işlediği kritik suçlardan derlenmiş bir film niteliğinde. Ama başroldeki, yakışıklı bir Hollywood jönü olmadan önceki haliyle Avustralyalı oyuncu Eric Bana'yı görmek için bile izlenmesi gereken bir film. Bu harika performansa ulaşmak için Bana, gerçek Kasap ile bir kaç gün bile geçirmiş. Şu sıralar ikinci filmi The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford ile modern bir western başyapıtına (evet, aynen öyle) imza atmış olan yönetmen Andrew Dominik'in bu filmden 7 yıl önceki ilk filmi Chopper.. Keşke ara sıra filmde koklatılan cahil yazar, ex-kasap Mark Read'in mizahi anlatımından daha fazla yararlanılsaymış. Gerçi bu anlatımı kitaplarında çok fazla benimsiyor mu onu da bilemiyorum. Olağanüstü bir Eric Bana dışında pek bir numarasını çeviremediğim, yine de izlemekle vakit kaybetmiş olunmayacak bir film.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder